Liczba obecnych Radnych na XLIII Sesji: 13
Porządek Sesji Rady Osiedla Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. w dniu 08.03.17 r.
1. Otwarcie sesji i przedstawienie porządku obrad.- ref. Henryk Macała 2. Zgłaszanie wniosków w sprawie zmiany porządku obrad i przeprowadzenie głosowań w tej sprawie.- ref. Henryk Macała 3. Informacja na temat wyborów do rad osiedli – ref H. Macała 4. Podjęcie uchwał w sprawie zaopiniowania wniosków dot. koncesji alkoholowych – ref. Przewodniczący Komisji 5. Propozycja uchwał zarządu i dyskusja – ref. S. Zatoń 6. Przyjęcie protokołu z ostatniego zebrania.-ref. Ewa Garncarek-Zarzycka 7. Wolne wnioski i zapytania radnych
Ad.1) XLIII Sesję Rady Osiedla Pilczyce- Kozanów- Popowice Płn. rozpoczęła Wiceprzewodnicząca Rady Osiedla p. Halina Czapnik, proponując powyższy porządek obrad.
Ad. 2) Zgłoszono wniosek w sprawie zmian porządku obrad. Radny Marek Lewicki zgłosił potrzebę przesunięcia punktu 3 w miejsce punktu 7 porządku obrad, z uwagi na nieobecność referującego temat wyborów do Rad Osiedli 2017, Przewodniczącego p. Henryka Macały. Powyższą zmianę w porządku obrad przyjęto jednogłośnie.
Ad. 4) Wiceprzewodniczący Zarządu p. Ryszard Kuzia przedstawił wnioski do zaopiniowania ws. przyznania koncesji alkoholowej. Komisja ds. Zdrowia, Opieki Społecznej i Koncesji Alkoholowej wydała opinię pozytywną dot. przestawionych poniżej wniosków: – Krzysztof Makara, punkt sprzedaży: sklep spożywczy, ul. Dokerska 11 – kolejne zezwolenie, – Grzegorz Kalinowski, punkt sprzedaży: sklep monopolowy, ul. Dokerska 13A – zmiana przedsiębiorcy, – Jeronimo Martins Polska S.A., punkt sprzedaży: sklep spożywczy „Biedronka”, ul. Legnicka57B – nowy punkt
Rada Osiedla podjęła jednogłośnie następujące uchwały: Uchwałę nr XLIII/223/17 w sprawie opinii do wydania zezwoleń na podawanie napojów alkoholowych w lokalu: sklep spożywczy, ul. Dokerska 11, Uchwałę nr XLIII/224/17 w sprawie opinii do wydania zezwoleń na podawanie napojów alkoholowych w lokalu: sklep monopolowy, ul. Dokerska 13A, Uchwałę nr XLIII/225/17 w sprawie opinii do wydania zezwoleń na podawanie napojów alkoholowych w lokalu: sklep spożywczy „Biedronka”, ul. Legnicka 57B.
Ad. 5) Wiceprzewodniczący Zarządu p. Ryszard Kuzia przedstawił propozycje Zarządu dot. dofinansowania ważnych przedsięwzięć w miesiącach marcu i kwietniu 2017 w szkołach, przedszkolu oraz w Klubie Seniora. Z racji kończącej się kadencji, RO osiedla dysponuje pomniejszonym budżetem (proporcjonalnie za cztery miesiące), dlatego też poniższe propozycje dotacji poszczególnych imprez kształtują się następująco:
- PZERiI, Zarząd Koła nr 2, Popowice – impreza z okazji 35-lecia Koła – 1100 zł,
- ZS nr 21, Szkoła Podstawowa nr 116 dla Uczniów z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, ul, Ignuta , Kozanów – impreza jubileuszowa szkoły – kwota 700 zł,
- ZSP nr 7, ul. Koszykarska, Pilczyce – konkurs międzyszkolny „Spartakiada z prewencją” – kwota 700 zł,
- VI Liceum Ogólnokształcące, ul. Hutnicza, Pilczyce – projekt „Przyroda dobrem wspólnym” – kwota 1000 zł,
- Przedszkole nr 104, ul. Niedźwiedzia, Popowice – konkurs międzyprzedszkolny „Mam Talent” – kwota 1000 zł,
- SP nr 3, ul. Bobrza, Popowice – Mistrzostwa Wrocławia w Tabliczce Mnożenia – kwota 500 zł.
Radny Tomasz Kapłon wystąpił z wnioskiem o podwyższenie kwoty dla Seniorów z Popowic do 1300 zł, podkreślając ważność Jubileuszu 35 – lecia Koła nr 2, natomiast dla Szkoły Podstawowej nr 116 z Kozanowa zaproponował dotację w wysokości 800 zł. Zarząd Osiedla oraz pozostali radni przyjęli powyższą propozycję jednogłośnie. Ostatecznie przyjęto dotacje w następującym kształcie: Zarząd Koła nr 2 – 1300 zł, SP nr 116 – 800 zł, ZSP nr 7 – 700 zł, VI LO – 1000 zł, P-104 – 1000 zł, SP nr 3 – 500 zł.
Ad. 6) Protokół z XLII Sesji w wersji papierowej przekazano radnym do wglądu podczas posiedzenia Rady. Wcześniej był udostępniony na stronie internetowej RO www.radaosiedla29.pl . Protokół został przyjęty bez uwag
Ad. 7) Radny Marek Lewicki zabrał głos w sprawie realizacji wniosków inwestycyjnych w roku 2017, mówił o odrzuconym wniosku „Kozanowskim” oraz kwestii zawyżania przez miasto kwot realizowanych wniosków w ramach WBO.
Ad. 8) Przewodniczący Rady p. Henryk Macała przybliżył radnym informacje nt. zbliżających się wyborów do rad osiedlowych VII kadencji, o terminie wyborów przypadającym na dzień 23 kwietnia 2017, terminach powołania komisji wyborczej ( 07-31.03.2017r.) oraz terminach składania zgłoszeń kandydatów na radnych osiedlowych (07-24.03.2017r.). szczegóły zawarte są na stronie www.wroclaw.pl/BIP/wybory do Rad Osiedli 2017.
Na tym XLIII Sesję Rady Osiedla zakończono.
Termin kolejnego posiedzenia ustalono na dzień 08.03.2017 r.
Protokołowała: Ewa Garncarek-Zarzycka
Sekretarz